חדשות העסקים

כל עסק חייב משפך שיווקי

עסק בלי משפך שיווקי זה עסק מבוזבז

עולם העסקים היום מלא בתחרות ובצרכנים מתוחכמים ! כדי להצליח עלינו לבנות משפך שיווקי נכון וזורם בעסק.

משפך נוצר מההבנה שפעולת רכישה של לקוח פוטנציאלי היא אינה אקט ספונטני, ברוב המקרים היא כזו שמגיעה לאחר שהלקוח עובר תהליך. ככל שהמשפך השיווקי שלכם יעניק לצרכן ערך מוסף, ויבנה איתו מערכת יחסים של אמון, הסיכוי שהקהל יעבור תהליך ויוזרם בסופו של דבר לחלק הממיר במשפך – כלומר יבצע עסקה – יגבר.

איך עובד משפך שיווקי?

המשפך עצמו מתכנן את המסלול שיהפוך ליד ללקוח ולאחר מכן ישמר את נאמנותו. במשפך “קלאסי” יהיו שירותי מבוא חינם, שירותים בסיסיים (בעלות נמוכה) ושירותים עיקריים (יקרים או ארוכי טווח).

לדוגמא מאמני כושר צריכים לפרסם תחילה אימון ניסיון, טיפים בנושא תזונה או תרגילים מומלצים שניתן לבצע בבית. דרך מוצרים אלה הלקוח מקבל ערך, מתחבר אל המאמן וצורך אותם בתדירות גבוהה , משם הוא ממשיך במסלול למוצר בסיסי – אימון בודד בעלות , ממשיך להתחבר ולהאמין במאמן ובשירות שלו ולאחר מכן רוכש חבילת אימונים שזה המוצר העיקרי.

המטרה שלנו להכניס כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים למשפך שלנו שיעברו דרך מוצרי המבוא.

לכן יש להשקיע בערך ובתוכן מקורי, מעניין, רלוונטי. המדדים שעוזרים לנו לבחון את איכות התכנים הם – זמני שהייה, ביקורים חוזרים, תפוצה אורגנית , צפייה בדפים נוספים ועוד.

אם כך , יצירת מוצרי מבוא חשובה מאוד מכיוון שמדובר בקהל שכבר חשוף למתחרים. שיטת המשפך מגדילה את הבידול בין העסק לבין המתחרים ובונה מערכת יחסים ואמון.  אולם, ככל שהצרכן הופך למנוסה ומתוחכם יותר עקב ריבוי משפכים שיווקיים סביבו, המשפכים הופכים למורכבים יותר.

אם הכנסנו את הצרכן למשפך פעם או פעמיים וגרמנו לו לאבד עניין, או כאשר הוא חוזר למשפך ומגלה ששום דבר לא השתנה מאז ביקורו הקודם, הוא יזלוג לנו החוצה. בפועל, זה מה שקורה להרבה עסקים: משפך שיווקי שפעם זרם באופן חלק והביא תוצאות טובות, מתמלא בחורים שדרכם המשתמשים זולגים החוצה לפני שלבי ההמרה.

הדרך הנכונה לגרום להמרות היא לגרום למשתמשים לשהות כמה שיותר זמן בעולם התוכן שלכם

Write a Comment

Register

You don't have permission to register