בוא נדבר טיפה על אבולוציה של שיווק. עד לפני הרבה שנים בכלל לא היה אינטרנט ולכן כל מי שהיה לו אתר היה מלך ואחר כך התחילו לכתוב הרבה מאמרים ואמרו שהתוכן הוא המלך וככל שאתה מעלה יותר תוכן זה יותר טוב ואז דיברו על תמונות ומתמונות זה עבר לסירטונים. תתארו לכם שהייתי אומר לכם בואו לכבוש את יוטיוב ולהיות הראשונים שמופיעים שם בכל הצורות חיפוש. נכון שזה היה מעניין אתכם? אז אני רוצה להגיד לכם משהו שאני כבר מנסה להסביר הרבה זמן וזה רלוונטי לכם אם אתם מתווכים, עורכי דין או אם אתם רואה חשבון או לא משנה במה אתם עוסקים. טרנד המדיה הבא חברים זה אודיו, קול, שמע מה שנקרא והיום כמו שאתם מכירים יש פלטפורמה שנקראת ספוטיפיי או סאונדקלאוד או בכלל מה שנקרא פודקאסטים. פודקאסטים זה בעצם שידור אינטרנטי והסיבה לפופולריות של זה כי ברוב הזמן אם אנחנו בנהיגה אנחנו לא יכולים להסתכל על סרטון אנחנו צריכים להסתכל על הדרך או אם אני בהליכת בוקר כמו שהבוקר עשיתי את השבעה קילומטרים שלי אני לא יכול להסתכל על סרטון תוך כדי אבל אני כן מקשיב במשך שעה לאיזשהוא שמע אז יש כאלה ששומעים ספרים ויש כששומעים פודקאסטים
דרך אגב הם הרבה יותר פופולארים ולמה אני מספר לכם את זה כי הבוקר ככה היה לי איזה טפיחה קלה על השכם איזה רגע של גאווה. לפני חצי שנה התחלתי לעשות את הפודקאסט של ללמוד ממצליחנים וככה אנשים אמרו לי מה מי ישמע את זה ואיפה אתה בכלל רואה צפיות ואיך עושים את זה והייתי די חלוץ בנושא הזה. מעט מאוד פודקאסטים היו אז אם בכלל בישראל סך הכל איזה 500. אני יכול להגיד לכם שהבוקר ראיתי בפייסבוק שפירסמו רשימה של 33 הפודקאסטים המצליחים ביותר בישראל בנושא העסקי ובמקום הראשון לא אחר מאשר עבדכם הנאמן אני אצרף לכם גם קישור ותבינו למה כי ללמוד ממצליחנים השידור האחרון היה עם מנכ”ל רשת מלונות דן רונן ניסנבאום. מחר אני מארח את המנכ”לית של הולמס פלייס ואנחנו מביאים אנשים מאוד מאוד מעניינים. אבל איפה זה פוגש אתכם תראו זה לא משנה אם אתם מתווכחים או שרברבים כל אחד יכול לייצר בעצמו את הערוץ רדיו שלו ואני אסביר. מתווך יכול להגיד כן אלעד אתה אבל יועץ עסקי יש לך המון המון מה להגיד מה אני אגיד כל הזמן? אז קודם כל תתחילו לחשוב מה כן ולא במה לא. ובמה כן אתן לכם דוגמאות מה הבעיה אם נגיד אני מתווך שאזור ההתמחות שלי הוא אשדוד אפשר לעשות תוכנית אירוח של אשדוד. לראיין את הספר המקומי ולראיין את ראש העיר ולראיין את הבחור מהגן ילדים שעובד ולראיין את הבחור מהמכולת שמכיר את כל הרכילויות ולראיין את עובדת העירייה ולאט לאט ככל שזה יתפוס יותר תשומת לב אתם תראו שיותר אנשים מגיעים אליכם ומעוניינים לקבל את החשיפה הזאת כי כולם אוהבים להתראיין. התראיינו אצלי אנשים מהכנסת לא ביקשו שקל התראינו אצלי אנשים שהם ספורטאים אולימפיים ולא ביקשו שקל. וגם המנכל”ים הגדולים ביותר. כולם אוהבים להתראיין זה נותן להם את המקום של הכבוד אותו דבר עשיתי סדרה של פודקאסטים עם בחור שגייסתי לו שמונה מיליון דולר בהשקעות נדלן תוך חודש וחצי ומה שעשינו הוא סדרה של פודקאסטים שבעצם מלמדת למה הוא כזה מקצוען הבן אדם מחזיק חברה שעד היום גייסה ומנהלת 100 מיליון דולר אבל בשביל שיכירו אותו אנשים חדשים. הרמנו אותה או למודעות של האנשים באמצעות סדרה של 10 הפודקאסטים שנקראים “מזיזים קירות” אתם מוזמנים לבדוק. שמו של הבחור הוא גיא לבינטין וזה נמצא בספוטייפי. בעצם מה שעשינו זה סדרה של רעיונות שכל פעם אני בעצם שואל אותו על פרויקט אחר ומבקש ממנו שיתאר לי איך הוא הצליח להגיע לאותו פרויקט ואיך הוא פתח אותו.אז זה עוד סוג של פורמולה של פודקאסט שזה יכול להיות קייס סטאדיז כמו רואה חשבון שאני אראה אותו כל פעם תספר לי על מקרים שהיה לך מלחמה מול מס הכנסה ואיך ניצחת. זה יכול להיות עורך דין שמספר איך הוא ניצח במקומות אחרים זה יכול להיות תוכנית אירוח לנו יש דרך אגב שלושה פודקאסטים כל שבוע בנושאים שונים יש לנו את “לשחות עם הכרישים” שזה פיצוח של כל מיני מקרים יש לנו דיון שלי ושלי ים נשר כל יום חמישי זה נקרא “סאקסס על הבוקר” ויש לנו את “ללמוד ממצליחנים” שזה ראיון של מצליחנות, אנשים שהצליחו בגדול. הרעיון הוא לא להיות עם תירוצים פשוט תחשבו על מה אתם רוצים לייצר תוכן ותתחילו לייצר מצידי בהתחלה עם הטלפון שלכם או עם מיקרופון ב 40$ לא צריך ישר אולפן גם אני התחלתי ככה מאוד פשוט.“Done is better then perfect” כמו שמארק צוקרברג אומר פשוט התחילו בלי תירוצים אם יש לכם עוד שאלות בנושא בשביל זה אני פה תזכרו מה אני אומר לכם זו המדיה הבא וזה שאין שם עדיין מתווכים זה בדיוק הסיבה שאתם צריכים להיות שם ראשונים. אני הייתי מהראשונים ותעשו ניסיון תיכנסו לספוטיפיי ותרשמייעוץ עסקי וסביר להניח שאתם תיראו מתוך 7 תוצאות שמופיעות בדרך כלל בין 3 ל-5 תוצאות ראשונות זה של סאקסס וזה מה שנקרא נדלן באינטרנט (: